Noorwegen 2015, Fagernes

8 augustus 2015 - Fagernes, Noorwegen

image

Van Vanmorgen vroeg vertrokken. Huisje aan de kant gemaakt (Korrie), en alles ingepakt en in de auto gemaakt.
Rond 0800 uur vertrokken eerst met de boot van Hellesylt door de Geirangerfjord naar Geiranger.
Daar hadden we een goede startpositie voor de rit over de bergen naar weg 15. Als je tijdens deze rit achter iemand komt te zitten die Noor is of onbekend met het rijden in de bergen, dan kost je dat zo een uur extra tijd. We konden echter het grootste deel vlot afleggen, en ook op de 15 liep het redelijk vlot. We waren dan ook rond 1700 uur in Fagernes. We zijn over de weg 51, de Valdresflya route gereden, een prachtige weg over een hoogvlakte (ca.1000 meter) met magnifieke vergezichten en ongerepte natuur. We hebben zelfs nog snneuw in onze handen gehad, dat was er genoeg. Ook de besneeuwde bergen zijn prachtig om in de zon te zien schitteren. Maar goed, inmiddels in Fagernes, een heuvelachtig landschap met beboste hellingen, en mooie meren en stroompje en zo en af en toe een waterval.
Het weer is prima vandaag, wat het morgen zal zijn zien we dan wel weer.
We doen er even een foto bij van ons uitzicht vanaf het balkon van onze kamer.

Groetjes, Hein en Korrie.

1. Ellen:
    8 augustus 2015
    Prachtig! Zo te Lezen een mooie vakantie! Mooie foto's en verhalen!
  2. Mariasteentjes:
    10 augustus 2015
    Ellen dat vonden Dina en ik ook.{Maria}