Noorwegen 2015, Geiranger en Dalsnibba

7 augustus 2015 - Stranda, Noorwegen

Vandaag eens uitgeslapen, ontbijtje gedaan en toen naar eidsdal gereden, daar weg 63 naar Geiranger gereden.

Vlak voor de laatste afdaling naar Geiranger is een parkeerplaats waarvandaan je een mooi uitzicht op Geiranger hebt. Een stukje verder naar beneden is een mooi uitzichtpunt gemaakt, waar veel mensen even stoppen, ook de bussen dus veel Japanners Amerikanen en ander volk. Van hier heb je een mooi uitzicht op de geirangerfjord, Geiranger zelf en de watervallen "De zeven zusters" en "De bruidssluier". We hebben vandaag geluk want het weer is helder zodat de uitzichten mooi zijn.
Verder naar beneden zagen we plotseling een schip van de Hurtigrutten de hoek om komen en naar Geiranger varen. Na Geiranger wat erg toeristisch is en we dus zo doorheen gereden zijn, hebben we de route naar de Dalsnibba genomen. Dit is een uitzichtspunt op ca 1500 meter hoog van waaruit je een goed overzicht hebt over
Geiranger en de fjord, een hele ervaring om bij 17 graden tussen de met sneeuw bedekte bergen te staan en 1500 m naar beneden te kijken.
Omdat er geen andere weg was zijn we dezelfde weg terug gereden, wel waren er door de drukte wachttijden voor de twee veerponten die we moesten nemen.
Al met al een geslaagde dag.

Groetjes
Hein en Korrie