Noorwegen 2013, Myrkdalen - vrijdag

26 juli 2013 - Myrkdalen, Noorwegen

DSC_0025DSC_0026DSC_0024DSC_0020DSC_0023Onze eerste dag in Myrkdalen, het was weer prachtig weer. De temperatuur schommeld tussen de 22 en 28 graden afhankelijk van waar je bent.
De zon heeft hier veel kracht, ook omdat er in de dalen bijna geen wind staat en de wind die er is, voelt niet koud aan zoals vaak thuis het geval is.
We hebben vandaag twee prachtige routes gereden, en zijn tot de ontdekking gekomen dat dit gebied mooier is dan het vorige.
Het is hier minder steenachtig( de bergen) en groener. En dan de fjorden, ze zijn hier wijdser. Wel hangt er een grijs blauwe nevel, zelfs bij zonneschijn en dat is jammer voor de filmbeelden. We hebben vandaaag eerst een route vanaf Tvinne gereden, nadat we eerst boodschappen in Vinje hadden gedaan. Onderweg enkele fotos met de Nikon gemaakt en wat filmbeelden. Daarna naar Granvin gereden waar het erg mooi is, daarna de nieuwe Goldengatebrug in aanbouw gezien, open vanaf eind augustus.
Deze overbrugt de hele fjord in een overspanning. Op de eerste een laatste pijler stond een kraan, ca 80 meter hoog schat ik. Daarna via het veer Bruravik naar Brimnes gevaren. Om vervolgens naar de hoogste waterval van Noorwegen geweest, de Voringfossen. Dit viel me wat tegen, het valt wel 185 meter naar beneden, maar het is hier blijkbaar erg droog, want er kwam niet zoveel water uit kletteren.
Daarna via een mooie maar smalle weg naar Ullenvang oftewel Kinsarvik gereden. Daar met de pont over naar Kvandal gegaan om daarna via een mooie weg naar Myrkdalen te rijden. Weer een dag voorbij, het gaat best snel. Ook Korrie geniet nog steeds volop.
Tot zover voor vandaag.
Hein en Korrie.