Noorwegen 2013, Myrkdalen zondag.

28 juli 2013 - Myrkdalen, Noorwegen

DSC_0031DSC_0032Hallo allemaal.
Vandaag begon met goed weer ca. 23 graden en half bewolkt weer.
We zijn vanmorgen op tijd vertrokken want we hadden een druk programma.
We hebben de route rond de Hardangerfjord opgepakt vanaf kvandal, en via de kustlijn naar het goudvissen meer gereden. Inderdaad dit meer zit helemaal vol met enorme goudvisen. We hebben ze op film vastgelegd.
Daarna doorgereden naar Norheimsund en daar de waterval steinsdalsfossen gezien.
Na onze weg te hebben vervolgt, kwamen we uiteindelijk zo tegen de middag in de havenplaats Bergen aan.
We vonden een parkeerplaats achter de straat Bryggen in het centrum
Daar vandaan was het niet ver lopen naar Floysbanen, een soort tram die van de haven naar een heuvel boven de stad loopt. Daar heb je een prachtig uitzicht over de stad en de havens. Er lagen onder meer enkele grote cruise schepen met Amerikanen en drukke japannertjes.
Toen we weer beneden waren hebben we de vismarkt bezocht. Je weet niet wat je ziet aan vis maar met wat muziekbandjes was het wel gezellig.
Ook Bryggen hebben we gezien. Onderhand was het begonnen te regenen (niets bijzonders in Bergen, het regen hier minstens 300 dagen per jaar), dus zijn we weer vertrokken via een andere route naar Myrkdalen.
Vanavond grote schoonmaak in ons huisje, want morgen vertrekken we naar Vradal.
Het was in Myrkdalen droog toen we terugkwamen.
Tot zover maar weer,
Gr.
Hein en Korrie.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mariasteentjes:
    29 juli 2013
    Hoi ,
    moeder heeft weer meegekeken en we vinden dat jullie veel zien en ondernemen.Bedankt en nu maar weer tot de volgende keer.
    Moe en Maria
  2. Ellen:
    30 juli 2013
    Hoi hoi, geen reisverhaal gister?!
    Hebben jullie het te druk gehad met huisje schoon maken?
    We vinden het leuk om te lezen waar jullie zijn.
    En wat jullie doen, zijn jullie al een eland tegen gekomen?

Heel veel plezier nog.

Groetjes