Noorwegen 2013, weer thuis

3 augustus 2013 - Uithuizen, Nederland

Vrijdagavond.

Na donderdag na een rit van vier uur voor 200 km eindelijk in Oslo te zijn aangekomen, konden we vanaf 1215 op de boot.

Het was in Oslo bijna 28 graden dus prachtig aan het water.

Het frognerpark met de beelden van vigeland hebben we niet meer kunnen zien.

Het is werkelijk erg hoe langzaam het verkeer zich daar voortbeweegt.

Een gemiddelde snelheid van ca 40 km/uur is daar de normaalste zaak van de wereld.

Dat verveelt op den duur wel.

Vrijdagmorgen om precies 10 uur was de boot in Kiel.

We hadden een mooie hut, achter op het schip met een metersgrote patrijspoort die naar achter uit keek. We hadden het zelf niet zo kunnen bedenken.

In Duitsland was het druk en warm, 36 gr. Celsius. Bij Bremen nog een alternatieve route gereden, omdat op de 6-baans weg een oliespoor lag (waarschijnlijk iemand die zijn motor heeft opgeblazen. In Duitsland niet onmogelijk gezien de rijstijl.) Na Bremen weer op de grote weg gereden en geen problemen meer gehad.

Uiteindelijk om ca. 14.30 uur in Spijk aangekomen.

We zien terug op een mooie zonnige vakantie in een bijzonder land. De boot tocht zouden we zo weer doen.

Bedankt allemaal voor het lezen van onze blog, en voor de leuke reacties.

Hiermee eindigt deze blog

We gaan ons nu storten op de foto's en de film.