Noorwegen 2015, Atlantische weg

3 augustus 2015 - Hustadvika, Noorwegen

Na een slechte nacht op de bank te hebben geslapen, vanmorgen prachtig weer.

We hebben besloten dat het er vandaag maar eens van moet komen, we gaan de Atlanticvegen rijden van hier naar Kristiansund. We zijn op tijd vertrokken en waren voor de grote groepen aan.

We hadden hoge verwachtingen, maar ze zijn allemaal waargemaakt, wat een prachtige weg. We hebben hem 3x gereden voor we door zijn gereden naar Kristiansund. Daar hebben we een oude vuurtoren beklommen en hadden een panorama uitzicht over de stad. Verder de haven bekeken en toen naar Molde gereden.

Daar zijn we de Vardevegen op gegaan, op  het eind konden we de hele regio overzien.

Vervolgens naar de havenplaats Bud gereden, Bij het museum aldaar hadden we en mooi uitzicht over de stad en de haven. Tevens stonden er wat kanonnen en bunkers uit de oorlog, met een zoeklicht uit die tijd. Aansluitend nog een oude zomerboerderij Maleremmen bezocht, de meeste gebouwen staan op instorten, je moet er van houden. Even later eindigde de rondrit bij ons huisje in hustadvika.

zie de foto's

ps vandaag hebben we een schip van de Hurtigrutten vanuit ons huisje gezien op weg naar de kust, een bijzondere ervaring.

Groetjes,

Hein en Korrie.